Browsing by Department "AGÜ, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü"
Now showing items 1-9 of 9
-
AKP’NİN SURİYELİ GÖÇMEN SÖYLEMİNİ TÜRKİYE’NİN JEOPOLİTİK SENARYOSUYLA BİRLİKTE OKUMAK
(TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi, 2020)AKP Suriyeli mülteci krizi ile baş etmek için uzun bir süre boyunca açık kapı politikası uygulamasına karşın, 2011-2018 yılları arasında konu üzerine geliştirdiği söylemsel pratiği kafa karıştırıcıydı. Zira, bu söylemsel ... -
Editoryal: Grup Dinamikleri Bağlamında Çatışma Çözümü ve Barış İnşası
(Türk Psikoloji Dergisi, 2020)Çatışmanın insanın doğası olduğuna yönelik teorilerin (örn. Berkowitz, 1990; Fiske, 2012) adeta toplumsal tezahürü gibi, geçtiğimiz yüzyıldan günümüze dünya birçok kanlı çatışmaya sahne oldu. Devam eden uluslararası kanlı ... -
Gelişimsel Krize Müdahalede Kısa-Yoğun-Acil Psikoterapinin Kullanımı: Bir Olgu Sunumu
(2021)Yaşam dönemleri düşünüldüğünde, gelişimsel krizlerin bireyleri etkilemesi beklendiktir. Buna rağmen, gelişimsel krizlere zamanında ve etkili şekilde müdahalede bulunulmazsa, üstesinden gelinmesi daha zor krizlere ... -
Gender and sexuality in the authoritarian discursive strategies of 'New Turkey'
(SAGE PUBLICATIONS LTD1 OLIVERS YARD, 55 CITY ROAD, LONDON EC1Y 1SP, ENGLAND, 2017)In the last decade, discourse on sexuality has proliferated more than ever in the political realm in Turkey. The discursive utilization of women's bodies and sexualities has appeared as the main tool to consolidate a ... -
Metacognitive Monitoring and Mathematical Abilities: Cognitive Diagnostic Model and Signal Detection Theory Approach
(Türk Eğitim Derneği (TEDMEM), 2021)Öğrencilerin matematik becerilerinin belirlenmesinde, diğer birçok sınıf içi değerlendirmenin yanında, PISA (Uluslararası Değerlendirme Programı) ve TIMMS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) gibi çeşitli ... -
Metacognitive Monitoring and Mathematical Abilities: Cognitive Diagnostic Model and Signal Detection Theory Approach
(TURKISH EDUCATION ASSOCKIZILIRMAK CADDESI NO 8, KOCATEPE, ANKARA 00000, TURKEY, 2021)Besides various in-class assessments, there exist some standardized assessment tools that are administered in several countries, such as PISA (Programme for International Student Assessment) and TIMMS (Trends in International ... -
Testing a Metacognitive Regulation Approach for Judgment of Satiation: Might Hunger and Fullness not be the Polar Opposites of the Same Dimension?
(TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi, 2020)Despite the existence of several cognitive influences, metacognitive factors on eating and satiation still remain unclear. Therefore, we investigated a relatively recent metacognitive regulation approach and its measurement ... -
Üstbilişsel İzleme ve Matematiksel Yeterlilikler: Bilişsel Tanı Modeli ve Sinyal Tespit Kuramı Yaklaşımı
(2021)Öğrencilerin matematik becerilerinin belirlenmesinde, diğer birçok sınıf içi değerlendirmenin yanında, PISA (Uluslararası Değerlendirme Programı) ve TIMMS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) gibi çeşitli ... -
Women's Tertiary Education Masks the Gender Wage Gap in Turkey
(SPRINGERONE NEW YORK PLAZA, SUITE 4600 , NEW YORK, NY 10004, UNITED STATES, 2017)This paper investigates the gender wage gap for full-time formal sector employees, disaggregated by education level. The gap between the labor force participation rate of women with tertiary education and those with lower ...