Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarp, Serap
dc.date.accessioned2023-09-26T12:45:40Z
dc.date.available2023-09-26T12:45:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2718-1081
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.54733/smar.1036305
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12573/1815
dc.description.abstractOrganisational culture is a key aspect of functioning that impacts the company performance and effectiveness. It is formed by the shared values, beliefs, assumptions, attitudes, and behaviour of the employees that help the organisation to have a competitive advantage in the market. Scholar predominantly researches organisational culture from the managerial perspective that aims to understand the relation between the performance of the organisations including ROA, ROI, sales growth, and market share. However, organisational culture shapes the external perception of the organisation. Mainly, a shared organisational culture is reflected on the customers by frontline employees in service sector organisation.This makes organisational culture is a key factor that shapes the customers' perception affecting customer satisfaction and loyalty. Therefore, this research aims to conceptualize the organisational culture and its traits and explore their effect on the corporate image in the service sector context where human interaction is important. This study aims to extend the literature on organisational culture and corporate image with a new conceptual model. However, the limitation of the study is the lack of empirical research in testing the proposed relationships. Future studies may provide contribution to extend the currentstudy with empirical data and model validation.en_US
dc.description.abstractÖrgüt kültürü, işletme performansını ve etkinliğini etkileyen işleyişin kilit unsurudur. Örgüt kültürü, işletmenin pazarda rekabet edebilmesine yardımcı olan, ortak değerler, inançlar, varsayımlar, tutmlar ve çalışan davranışlarından oluşur. Yönetimsel bir perspektif ile araştırmacılar ağırlıklı olarak örgüt kültürünün, aktif karlılık, yatırım getirisi, satış, büyüme pazar payı gibi organizasyonların performans göstergeleri arasındaki ilişkiyi anlamaya çalışır. Ancak örgüt kültürü, örgütün dışardan nasıl algılandığını da şekillendirir. Ortak bir örgüt kültürü, hizmet sektöründeki işletmelerde, ön saflarda yer alan çalışanlarla birlikte müşterilere yansıtılır. Bu şekilde, örgüt kültürü müşteri memnuniyetini ve sadakatini etkileyen müşteri algısını şekillendiren kilit bir faktör haline gelir. Bu yüzden, bu araştırma, insan etkileşiminin önemli olduğu hizmet sektöründe, örgüt kültürünü ve boyutlarını kavramsallaştırmayı ve kurumsal imaj üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, yeni bir kavramsal model ile örgüt kültürü ve kurum imajı literatürünü genişletmeyi amaçlamaktadır. Ancak, çalışmanın limiti, varsayılan ilişkilerin ampirik olarak test edilmemesidir. Gelecekteki araştırmalar, bu çalışmayı ampirik veriler ile modeli test ederek genişletebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherErhan Aydınen_US
dc.relation.isversionof10.54733/smar.1036305en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectorganisational cultureen_US
dc.subjectcorporate imageen_US
dc.subjectservice industryen_US
dc.subjectörgüt kültürüen_US
dc.subjectkurumsal imajen_US
dc.subjecthizmet sektörüen_US
dc.titleThe Role of Organisational Culture Traits on Corporate Image in Service Industryen_US
dc.title.alternativeHizmet Sektöründe Örgüt Kültürü Boyutlarının Kurumsal İmaj Üzerindeki Rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentAGÜ, Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2560-4105en_US
dc.contributor.institutionauthorSarp, Serap
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.relation.journalSosyal Mucit Academic Reviewen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster