Ardıl Baraj Yıkılmasının Mansapta Bulunan Elastik Yapı Üzerindeki Etkisinin Yapı-Sıvı Etkileşim Yöntemi ile İncelenmesi
Özet
Bu çalışmada yazarlar tarafından geliştirilen bir yapı-sıvı etkileşim yöntemi idealize edilmişardıl baraj yıkılması problemi için test edilmiştir. Bu doğrultuda geliştirilen yöntemde, sıvı kısımyumuşatılmış tanecik hidrodinamiği (smoothed particle hydrodynamics - SPH) ile, katı kısım ise sonluelemanlar (finite element – FE) yöntemi ile modellenmiş ve katı ile sıvı arasındaki akupaj, kontakmekanik kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Aynı geometrideki ardıl barajlar aralarında mesafebırakmaksızın yerleştirilmiştir. En yüksek konumdaki barajın doluluk oranındaki değişim dikkatealımıştır. Yıkılan barajların mansaptaki elastik bir yapıya etkisi hem yapının deformasyonu yönündenhem de akışkandaki basınç dağılımları yönünden test edilmiştir. Ayrıca serbest akışkan yüzeyi profillerive su hızı profilleri de çalışmada sunulmuştur. In the present study, a fluid-structure interaction (FSI) method developed by the authors is tested for an idealized sequential dam-break problem. In the proposed method, fluid part is modelled by smoothed particle hydrodynamics (SPH) and structure part is modelled by finite element method (FEM) and the coupling between fluid and structural domains are implemented by contact mechanics. Reservoirs having same geometry are positioned without interspace. The change in capacity usage of the most higher dam is investigated The effect of dam-break flow on an elastic structure located at the downstream is tested in terms of the deformation of the structure and the pressure distributions of the fluid. In addition, free-surface profiles and velocity distribution of fluid are presented.