Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyten, Asım Mustafa
dc.contributor.authorGöver, İbrahim Hakan
dc.date.accessioned2024-07-05T12:24:51Z
dc.date.available2024-07-05T12:24:51Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.32329/uad.1397843
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12573/2257
dc.description.abstractInternationalization has recently been a core element for higher education institutions (HEIs) worldwide. Various components provide internationalization in HEIs. However, international students stand out from the others due to providing numerous benefits to host countries. Therefore, HEIs around the world seek to increase the number of international students and their satisfaction levels. This study, inspired from the importance of international students, seeks to determine the factors affecting the satisfaction levels of international students who study at a Turkish state university. To this end, an on-line survey consisting of 25 questions were administered to a total of 330 international students studying at Middle East Technical University (METU). Survey data were evaluated using the CHAID (Chi-Squared Automatic Interaction Detection) analysis. The findings of the analysis indicated that the international students’ implications, study degree and gender played a major role in their satisfaction levels. Considering these influential factors determined by the CHAID analysis will contribute to the internationalization strategies which is developed to attract more international students to HEIs.en_US
dc.description.abstractUluslararasılaşma, son zamanlarda yükseköğretim kurumları için tüm dünyada vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Yükseköğretim kurumlarında uluslararasılaşmayı sağlayan pek çok bileşen olmakla birlikte, öğrenim gördükleri ülkeye sağladıkları önemli katkılar nedeniyle uluslararası öğrenciler bu konuda diğerlerine göre daha fazla ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle, tüm dünyada yükseköğretim kurumları uluslararası öğrenci sayılarını ve bu öğrencilerin memnuniyet düzeylerini artırma arayışındadır. Uluslararası öğrencilerin taşıdığı önemden yola çıkan bu çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin memnuniyet düzeylerine etki eden faktörleri ortaya koymak amacındadır. Bu amaç için Orta Doğu Teknik Üniversitesinde (ODTÜ) öğrenim gören toplam 330 uluslararası öğrenciye 25 soruluk bir on-line anket uygulanmış ve anket verileri CHAID analizi ile değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları; uluslararası öğrencilerin izlenimlerinin, öğrenim derecelerinin ve cinsiyetlerinin memnuniyet düzeyleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. CHAID analiziyle ortaya konulan bu faktörlerin dikkate alınması, yükseköğretim kurumlarına daha fazla sayıda uluslararası öğrenci çekmek amacıyla belirlenen ya da geliştirilen uluslararasılaşma stratejilerine katkısı olacaktır.en_US
dc.description.sponsorshipIn this study, the survey data of SBA-2018-109 numbered AGU BAP Project were used.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherJournal of University Researchen_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.1397843en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudent Satisfactionen_US
dc.subjectHigher Education,en_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectCHAID Analysisen_US
dc.subjectUluslararası öğrencien_US
dc.subjectÖğrenci memnuniyetien_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectInternational Studentsen_US
dc.titleDetermination of Factors Affecting International Students’ Satisfaction Levels Using CHAID Analysisen_US
dc.title.alternativeUluslararası Öğrencilerin Memnuniyet Düzeylerine Etki Eden Faktörlerin CHAID Analizi ile Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentAGÜ, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4464-6204en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1258-0124en_US
dc.contributor.institutionauthorAyten, Asım Mustafa
dc.contributor.institutionauthorGöver, İbrahim Hakan
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.endpage59en_US
dc.relation.journalJournal of University Research: Üniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster